Skip to main content

Il-Ġdid u l-Qadim

“Għaldaqstant, billi tneħħu l-falsità, ‘Tkellmu l-verità, kull wieħed minnkom, mal-proxxmu tiegħu,’ għax aħna membri ta’ xulxin. ‘Irrabjaw u frattant tidinbux.’ Tħallux ix-xemx tgħarrab fuq il-korla tagħkom, lanqas tagħtu opportunità lix-xitan. Ħalli min seraq ma jisraqx iżjed, imma aktarx għandu jitħabat, billi jaħdem onestament b’idejh stess, sabiex ikollu x’jaqsam ma’ min hu fil-bżonn. Ħa ma tipproċiedi l-ebda kelma mħassra minn fommkom, iżda biss kwalunkwe kelma tajba għall-edifikazzjoni ta’ ħaddieħor, skont kif tirrekjiedi l-okkażżjoni, sabiex tagħti grazzja ’l dawk li jisimgħuha. U tnikktux lill-Ispirtu s-Santu t’Alla, li bih kontu ssiġillati għal jum il-fidwa. Ħa jitwarrab minnkom kull imrar, għadab u rabja, għajjat klamoruż u diffamazzjoni, ma’ kull forma ta’ malizzja. Kunu benevolenti ma’ xulxin, kumpassjonali, u aħfru ’l xulxin, bħalma Alla ħafer lilkom fi Kristu” (Efesin 4:25-32).

Inża’ u ilbes, imma mhux fis-sens li l-ewwel tinża’ għalkollox biex imbagħad, bħala t-tieni pass, tilbes il-ġdid. Le: il-ġdid jimbotta ’l barra l-qadim, bħal meta tiftaħ tieqa: ir-rieħa tal-għeluq toħroġ għax tkun qed tiġi mibdula bl-arja friska. Waħda tkeċċi ’l oħra. 

Kif taħdem did-dinamika prattikament? L-appostlu Pawlu jagħtina diversi eżempji:

1. Minflok gideb (il-qadim), trawwem fil-verità, tkellem dejjem id-dritt. 

2. Minflok korla inġusta (il-qadim), tratta l-kawżi tar-rabja immedjatament, mingħajr ma tħalli l-problemi fir-relazzjoni tiegħek jinġemgħu. Bir-raġun, għax jekk ma tagħmilx hekk, tkun qed tagħti l-opportunità lix-xitan biex iqabbad dirfejh. 

3. Minflok serq (il-qadim), involvi ruħek f’ħidma onesta biex tipprovdi għalik innifsek u saħansitra tibda tkun ġeneruż ma’ ħaddieħor. 

4. Minflok diskors korrott (il-qadim), fittex li kliemek ikun neċessarju, mhux superfluwu, dejjem għall-edifikazzjoni, biex jgħin jew jagħti grazzja lis-semmiegħa tiegħek. 

5. Minflok komportament immorali, speċjalment fl-ilsien u l-attitudni (il-qadim), ikkoltiva fik atteġġjament ta’ tenerezza u ġentilezza, u maħfra ġenwina; u bir-raġun, għax int diġà maħfur.

It-tiġdid tal-Kristjan beda deċiżvament meta kkonverta, meta emmen l-evanġelju; jitkompla matul ħajjitna kollha. 

Talba: “Bil-mod misterjuż u omnipotenti tiegħek, Spirtu s-Santu, bdejt ħidma tajba fija.Wellidtni mill-ġdid; għamiltni ħaj għal Alla. Nitolbok issa biex tmantni din l-attività ta’ taqdis fija; nixtieq nikkoopera miegħek, u mhux nirreżistik. Imlini bik sabiex ir-rinovazzjoni morali u spiritwali tiegħi tibqa’ sseħħ b’suċċess, għall-glorja tas-Salvatur tiegħi, Ġesù Kristu.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...