Skip to main content

Il-Ġdid u l-Qadim

“Għaldaqstant, billi tneħħu l-falsità, ‘Tkellmu l-verità, kull wieħed minnkom, mal-proxxmu tiegħu,’ għax aħna membri ta’ xulxin. ‘Irrabjaw u frattant tidinbux.’ Tħallux ix-xemx tgħarrab fuq il-korla tagħkom, lanqas tagħtu opportunità lix-xitan. Ħalli min seraq ma jisraqx iżjed, imma aktarx għandu jitħabat, billi jaħdem onestament b’idejh stess, sabiex ikollu x’jaqsam ma’ min hu fil-bżonn. Ħa ma tipproċiedi l-ebda kelma mħassra minn fommkom, iżda biss kwalunkwe kelma tajba għall-edifikazzjoni ta’ ħaddieħor, skont kif tirrekjiedi l-okkażżjoni, sabiex tagħti grazzja ’l dawk li jisimgħuha. U tnikktux lill-Ispirtu s-Santu t’Alla, li bih kontu ssiġillati għal jum il-fidwa. Ħa jitwarrab minnkom kull imrar, għadab u rabja, għajjat klamoruż u diffamazzjoni, ma’ kull forma ta’ malizzja. Kunu benevolenti ma’ xulxin, kumpassjonali, u aħfru ’l xulxin, bħalma Alla ħafer lilkom fi Kristu” (Efesin 4:25-32).

Inża’ u ilbes, imma mhux fis-sens li l-ewwel tinża’ għalkollox biex imbagħad, bħala t-tieni pass, tilbes il-ġdid. Le: il-ġdid jimbotta ’l barra l-qadim, bħal meta tiftaħ tieqa: ir-rieħa tal-għeluq toħroġ għax tkun qed tiġi mibdula bl-arja friska. Waħda tkeċċi ’l oħra. 

Kif taħdem did-dinamika prattikament? L-appostlu Pawlu jagħtina diversi eżempji:

1. Minflok gideb (il-qadim), trawwem fil-verità, tkellem dejjem id-dritt. 

2. Minflok korla inġusta (il-qadim), tratta l-kawżi tar-rabja immedjatament, mingħajr ma tħalli l-problemi fir-relazzjoni tiegħek jinġemgħu. Bir-raġun, għax jekk ma tagħmilx hekk, tkun qed tagħti l-opportunità lix-xitan biex iqabbad dirfejh. 

3. Minflok serq (il-qadim), involvi ruħek f’ħidma onesta biex tipprovdi għalik innifsek u saħansitra tibda tkun ġeneruż ma’ ħaddieħor. 

4. Minflok diskors korrott (il-qadim), fittex li kliemek ikun neċessarju, mhux superfluwu, dejjem għall-edifikazzjoni, biex jgħin jew jagħti grazzja lis-semmiegħa tiegħek. 

5. Minflok komportament immorali, speċjalment fl-ilsien u l-attitudni (il-qadim), ikkoltiva fik atteġġjament ta’ tenerezza u ġentilezza, u maħfra ġenwina; u bir-raġun, għax int diġà maħfur.

It-tiġdid tal-Kristjan beda deċiżvament meta kkonverta, meta emmen l-evanġelju; jitkompla matul ħajjitna kollha. 

Talba: “Bil-mod misterjuż u omnipotenti tiegħek, Spirtu s-Santu, bdejt ħidma tajba fija.Wellidtni mill-ġdid; għamiltni ħaj għal Alla. Nitolbok issa biex tmantni din l-attività ta’ taqdis fija; nixtieq nikkoopera miegħek, u mhux nirreżistik. Imlini bik sabiex ir-rinovazzjoni morali u spiritwali tiegħi tibqa’ sseħħ b’suċċess, għall-glorja tas-Salvatur tiegħi, Ġesù Kristu.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh